Het is behoorlijk koud buiten, het vriest dat kraakt (-15) en overal is ijs.
We rijden terug van de creche als ik opeens bedenk: hoe kan het water dat uit de kraan komt niet bevriezen.
Dus vraag ik aan papa: waarom bevriest het water uit de kraan niet?
De buitenkraan van huis is afgesloten omdat het anders bevriest, maar waarom komt er uit de andere kranen nog gewoon water?
Tja papa vindt het ook een moeilijke vraag. Misschien zitten de buizen dieper onder grond of bevriezen ze niet omdat het water in die buizen telkens maar blijft stromen.....
Een vragende Johan